טיפים לגיל השלישי על הרגלי בריאות נכונים

מכון פיזיותרפיה

גם בהגיענו לגיל השלישי חשוב מאד לשמור על הרגלי בריאות נכונים במטרה להאריך את החיים ולמנוע התפתחות של מחלות. הקפדה על הטיפים הנ"ל תסייע לכם לאמץ שגרת חיים בריאה יותר וליהמנע מאכילה של מאכלים אשר יכולים להזיק לבריאות וכן להפנים את חשיבותה של פעילות גופנית לשמירה על מצב בריאותי תקין.

חשיבות פעילות גופנית

לפי האקדמיה האמריקאית לרפואת משפחה באמריקה, נקבע כי מבוגרים בני הגיל השלישי יכולים להקפיד על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית המונע מחלות שונות ומשפר את מצב הרוח. פעילות גופנית המתבצעת באופן קבוע מסייעת בשמירה על לחץ הדם ותפקוד קוגניטיבי.

ההמלצה היא להקפיד על הליכה במשך חצי שעה בכל יום- הליכה משפיעה על קצב הלב ומסייעת לשמור על פעילות גופנית.

יתרה מכך,תרגילי סיבולת מסייעים בהפקת חמצן וחומרים מזינים לרקמות ומסירים פסולת לטווח ארוך. לאחר ביצוע פעילות גופנית לאורך זמן ניתן לבצע משימות שונות בלי להרגיש כאב .

אכילת ירקות טריים

נוסף על פעילות גופנית חשוב ביותר להקפיד על אכילת ירקות טריים בארוחה ושתיית מרק חם. ההמלצה היא להימנע מאכילה של מלחים או חומרים משמרים. במידה ואתם סובלים מעודף משקל כדאי לבחור את הדיאטה המתאימה בהמלצה של דיאטנית ולא להצטרף לשלל הדיאטות באינטרנט העשויות להזיק לכם לטווח הארוך.

חשוב ביותר להקפיד על שתיית מים לאורך כל היום, יש לשתות לפחות 10 כוסות מים. יש להדגיש כי שתיית תה או קפה אינה נחשבת לשתיית מים. בהגיענו לגיל השלישי תאי העור נוטים להתייבש מהר יותר ולכן חשוב מאד להקפיד על שתיית מים מרובה.

המלצה נוספת היא להקפיד על שינה טובה- כדאי לישון מינימום שש שעות במהלך הלילה. שינה טובה והקפדה על סדר יום  תאפשר שגרה נעימה יותר. נוסף על כך, כדאי לצאת להליכה או פעילות גופנית אחרת לפני השינה. הקפדה על פעילות גופנית לפני השינה תסייע לכם לארגן את המחשבות וליהרגע מסדר היום.

ההמלצה היא להפיג את המתח

ההמלצה היא להפיג את המתח באמצעות תרגול פיזיותרפיה. הגעה אל מכון פיזיותרפיה תסייע רבות בנידון- שם תמצאו צוות מקצועי בעל ניסיון רב בתחום  אשר יסייע לכם באמצעות תרגול נכון. המלצה נוספת היא להפחית את כמות האלכוהול בגופכם. שתייה מרובה של אלכוהול אינה תורמת לשיפור המצב הבריאותי ולכן כדאי להפחית בכמות האלכוהול בגוף.

לסיכומו של דבר, הובאו כאן שלל טיפים אשר יסייעו לשמירה על הרגלי בריאות נכונים. הגעה לגיל השלישי מחייבת אתכם לשמור על הבריאות ולהקפיד על הטיפים הנ"ל במטרה ליהנות משגרת חיים בריאה ולהאריך את איכות החיים. ככל שתקפידו לשמור על הבריאות, כך איכות החיים שלכם תשתפר פלאים ולא תסבלו משורה ארוכה של מחלות.